HYUNDAI SUV automobilių elektrifikacija: atnaujintas „Kona“, visiškai naujas „Tucson“ ir atnaujintas „Santa Fe“ – tai atsakas vis didėjančiam miesto visureigių populiarumui Europoje
- Pastaraisiais metais Europos automobilių rinkose pastebimai auga SUV automobilių paklausa.
- HYUNDAI yra tarp pirmaujančių ateities ir elektrifikuoto mobilumo priemonių gamintojų, siūlantis didžiausią elektrifikuotų jėgos agregatų asortimentą.
- HYUNDAI įdiegė elektrifikavimo technologijas visuose savo SUV modeliuose.
- HYUNDAI SUV asortimente yra atnaujintas „Santa Fe“, visiškai naujas „Tucson“ ir atnaujintas „Kona“.
Europoje SUV yra vienas iš didžiausių segmentų. Greitas SUV segmento augimas tęsis. Su naujuoju „Kona“, visiškai nauju „Tucson“ ir naujuoju „Santa Fe“ HYUNDAI bus stiprus žaidėjas šioje rinkoje. Šiais metais rinkoje pasirodys dar vienas modcelis – SUV B segmento krosoveris „Bayon“.
Kodėl Europoje taip auga SUV krosoverių populiarumas?
Europos vairuotojams patinka miesto visureigiai, kadangi jie atrodo tvirti ir jų sėdynės yra aukščiau, kaip klasikinių SUV. Mažųjų B-SUV modelių eksploatacijos kaštai yra panašūs į tradicinio miesto automobilio dėl jų mažų ekonomiškų variklių. Taigi, jie tapo labiau prieinami ir suteikia pirkėjams daugiau pasirinkimo renkantis erdvesnį automobilį. Didesni SUV yra talpesni, tuo tarp B-SUV taikosi į jaunas šeimas ir yra labiau tinkami važinėti mieste.
SUV rinkos ateitis – elektra
Reaguodami į vis didėjančią aplinkos taršą automobilių gamintojai vienas po kito kuria ekologiškus modelius. HYUNDAI yra priešakinėse gretose kelyje į elektrifikaciją.
Atnaujintas „Santa Fe“ į Suomijos ir Baltijos šalių rinkas ateina su nauju elektrifikuotų jėgos pavarų asortimentu
- Naujoji automobilio platforma leido žymiai pagerinti eksploatacines savybes, valdymą, degalų ekonomiją ir saugumą.
- Atnaujintas modelis turi gerą naujų jėgos pavarų pasirinkimą: 1,6 l „Smartstream“ T-GDI hibridinė jėgos pavara, 1,6 l „Smartstream“ T-GDI įkraunamas hibridas ir 2,2 l „Smartstream“ dyzelinis variklis.
Atnaujinto „Santa Fe“ hibridiniame modelyje yra naujas 1,6 l T-GDI (tiesioginio įpurškimo benzininis su turbokompresoriumi) „Smartstream“ variklis ir 44,2 kW elektros variklis, maitinamas iš 1,49 kWh ličio jonų polimerų akumuliatorių baterijos. Yra dviem ir keturiais ratais varomų modelių. 230 arklių galią ir 350 Nm sukimo momentą generuojanti sistema išskiria labai mažai CO2, nesumažindama vairavimo džiaugsmo.
Įkraunamame hibride yra toks pat 1,6 l T-GDI „Smartstream“ variklis dirbantis kartu su 66,9 kW elektros varikliu, maitinamu iš 13,8 kWh ličio jonų polimerų akumuliatorių baterijos. Šis variantas bus varomas keturiais ratais. Bendra sukuriama galia 265 AG. Bendras sukimo momentas 350 Nm.
Hibrido ir įkraunamo hibrido jėgos agregatai jungiami su naujai sukurta 6 laipsnių automatine pavarų dėže (6AT). Lyginant su pirmtake, naujoji 6AT pagerina pavaros perdavimą ir degalų ekonomiją.
Naujasis dyzelinis variklis su 8 laipsnių DCT pavarų dėže su šlapia sankaba
Kaip alternatyvą galima rinktis naują 2,2 l „Smartstream“ patobulintą dyzelinį jėgos agregatą, naudojantį mažiau degalų ir turintį geresnes eksploatacines savybes.
Lyginant su ankstesne variklių karta, naujųjų variklių blokas pagamintas ne iš geležies, o iš aliuminio ir sveria gerokai mažiau – 19,5 kg. Patobulintos ir atskiros variklio dalys. Be to, variklyje įdiegta nauja 2 200 barų įpurškimo sistema (ankstesniame variklyje buvo 2 000 barų). Keturių cilindrų variklis išvysto 202 AG ir 440 Nm sukimo momentą. Jis dedamas į modelius su keturiais varomaisiais ratais.
Naujasis variklis dedamas su naujai sukurta 8 laipsnių pavarų dėže su dviguba šlapia sankaba (8DCT), pasižyminčia sklandžiu pavarų perjungimu kaip ir įprastinė automatinė pavarų dėžė, tačiau dirbančia efektyviau nei pavarų dėžės su sausa dviguba sankaba. Lyginant su 7 laipsnių pavarų dėže su dviguba sankaba, didžiausias perduodamas sukimo momentas padidėjo 58 %. Lyginant su 8 laipsnių automatine pavarų dėže, degalų ekonomija pagerėjo 3 % dėl mažesnių variklio galios nuostolių ir efektyviau veikiančios hidraulinės sistemos. Su naująja 8DCT vairavimas yra dinamiškesnis, įsibėgėjimas yra 9 % greitesnis nei modeliuose su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže*.
Nauja platforma – geresnės eksploatacinės savybės ir didesnis saugumas
Atnaujintas „Santa Fe“ yra pirmasis HYUNDAI modelis Europos rinkoje ir pirmasis HYUNDAI SUV pasaulinėje rinkoje pagamintas ant visiškai naujos trečios kartos HYUNDAI automobilių platformos. Naujoji automobilio platforma leido žymiai pagerinti eksploatacines savybes, valdymą, degalų ekonomiją ir saugumą.
Aerodinaminės jėgos po automobiliu žymiai sumažėjo dėl efektyvios dugno konfigūracijos naujoje platformoje. Platformoje žemai nuleistos sunkios detalės padidina automobilio stabilumą. Tai sumažina kėbulo svorį ir pažemina svorio centrą. Patobulinta automobilio aerodinamika. Dėl mažesnio oro pasipriešinimo mažėja degalų sąnaudos, gerėja galia ir automobilio valdymas.
Daugiau vietos
Visą laiką už komfortą ir erdvumą girtas „Santa Fe“ dabar dar erdvesnis. Nepaisant naujų elektrifikuotų jėgos pavarų, modifikuota platforma leido sukurti didesnę erdvę. Naujojo modelio matmenys – ilgis, plotis ir aukštis – didesni už pirmtako.
Matmenys (mm):
- Ilgis: 4 785 (+15 mm)
- Plotis: 1 900 (+10mm)
- Aukštis: 1 685 (+5mm)
- Atstumas tarp ašių: 2 765
- Iškyša: priekyje 945 (+5 mm), gale 1 075 (+10 mm)
Naujoji platforma sukonstruota taip, kad hibridiniame modelyje akumuliatorių baterija patalpinta po vairuotojo sėdyne, o įkraunamame hibride – po vairuotojo ir keleivio sėdynėmis, neužimant salono ar bagažo skyriaus erdvės.
Skirtingi vairavimo režimai
Naujojoje „Santa Fe“ yra važiavimo režimų selektorius – su valdymo rankenėle centrinėje konsolėje patogu perjunginėti skirtingus važiavimo režimus. Skirtingi važiavimo režimai optimizuoja automobilio valdymą ir HTRAC (dviejų žodžių – „Hyundai“ ir „traction“ (sukibimas) santrumpa) nuostatas įvairiose situacijose: važiuojant per smėlį, sniegą ir purvą, o taip pat pasirenkant ekonomšką, sportišką ar komfortišką vairavimą. Papildomas variantas – išmanus vairavimo režimas – reiškia, kad automobilis automatiškai atpažins vairavimo stilių ir pats, be vairuotojo įsikišimo, pasirinks važiavimo režimą.
Visiškai naujas „Tucson“ įkraunamas hibridas ir atnaujintas „Tucson N line“
- HYUNDAI visiškai naujame „Tucson“ įkraunamame hibride bus galinga 265 AG jėgos pavara su 1,6 l T-GDi „Smartstream“ varikliu.
- Su įkraunamo hibrido transmisija naujasis „Tucson“ turės didžiausią elektrifikuotų jėgos pavarų asortimentą savo klasėje.
- Naujasis „Tucson“ įkraunamas hibridas Lietuvoje pasirodys prekyboje 2021 m. pavasarį.
Su įkraunamo hibrido transmisija geriausiai parduodamas HYUNDAI SUV turės didžiausią elektrifikuotų jėgos pavarų asortimentą savo klasėje.
Naujasis „Tucson“ įkraunamas hibridas bus su galinga ir efektyvia jėgos pavara. Kaip ir naujasis „Santa Fe“, jis turės trečios kartos 1,6 l T-GDi „Smartstream“ variklį kartu su 66,9 kW elektros varikliu, išvystančiu 304 Nm sukimo momentą, ir 13,8 kWh ličio polimerų akumuliatorių bateriją. Benzininis ir elektros variklis kartu išvysto 265 AG didžiausią galią ir 350 Nm sukimo momentą. Sistema jungiama su 6 laipsnių automatine pavarų dėže (6AT), valdomą svirtimi su laidu, ir standartinę keturių varomųjų ratų pavarą.
Vairuotojai mygtuko paspaudimu galės pasirinkti varymą vien elektra ir be degalų nuvažiuoti daugiau nei 50 km (skaičiuojant pagal WLTP metodiką).
Sportiška naujojo „Tucson N Line“ išvaizda
- Naujojo „Tucson N Line“ sportiškame dizaine – HYUNDAI išvestinio prekių ženklo „N“ įkvėpti kėbulo ir salono akcentai.
- Be dinamiškos išvaizdos, kai kurie jėgos pavaros variantai turi optimizuotas ECS parametrų nuostatas sportiškesniam vairavimui.
- Naujasis „Tucson N Line“ pasirodys prekyboje 2021 metų pavasarį.
Naujasis „Tucson N Line“ turi išsiskiriančius sportiško kėbulo dizaino elementus ir atitinkamas detales salone, kad vairuotojai patirtų automobilių sporto dvasią.
Priekyje akį traukia kruopštus priekinių grotelių, kurios yra aukščiau ir platesnės nei naujame „Tucson“, parametrinis „deimantų“ dizainas. „N Line“ modelyje parametrinio dizaino grotelių deimantų formos briaunuotos akutės sukuria papildomus atspindžius, priklausomai nuo kampo švytinčius vis kitaip. Žemiau grotelių eina stačiakampės formos buferis, su įmantria oro įsiurbimo anga, kuri yra aukštesnė ir didesnė nei standartiniame „Tucson“ ir atrodo sportiškiau. Įspūdingai atrodo priekiniai žibintai juoduose įdubimuose.
Dinamiškų proporcijų ir linijų kėbulo spalvos šoniniai slenksčiai suteikia naujajam „Tucson N Line“ energingumo ir lieknumo. Šį įspūdį dar sustiprina dinamiškas blizgantis juodas visus šoninius langus juosiantis apvadas. Smailu kampu prie C statramsčio užsibaigiantis šoninių langų blokas kuria veržimosi pirmyn lenktynių trasoje emocijas. Stilingi „Phantom Black“ juodos spalvos šoniniai veidrodžiai suteikia dar daugiau grakštumo naujajam „Tucson N Line“.
Užpakalyje naujojo „Tucson N Line“ sportiškumą pabrėžia aerodinamiškas peleko formos aptakas, kuris yra ilgesnis nei standartiniuose modeliuose. Užpakalinės dalies apačioje eina ryški raudona šviečianti juosta. Agresyvi dviguba išmetamųjų dujų vamzdžio anga parodo, kad modelio dizaineriai daug elementų perėmė iš sportinių automobilių pasaulio.
Naujieji „TUCSON N Line“ modeliai bus su stipresniais ir sportiškesniais 19 colių lengvo lydinio ratais. Jausmingo sportiškumo tema atsispindi ir parametrinio dizaino geometrinėje ratų konstrukcijoje.
Naujojo „TUCSON N Line“ vairuotojai galės mėgautis „N“ prekių ženklo linijos sportiškomis sėdynėmis su juodos zomšos ir odos apmušalais, puoštais raudonais dygsniais. Raudonais dygsniais papuošta ir durų vidinė apdaila bei atramos rankai, o pilko audinio prietaisų skydo paminkštinimas papuoštas raudonais akcentais. Ant specialaus „N“ prekių ženklo linijos vairo puikuojasi „N“ logotipas. Kiti „N“ dizaino elementai matomi ant odinio pavarų svirties bumbulo arba automatinės pavarų dėžes konsolės dangtelio. Juodos lubos suteikia salonui sportiškumo. Tarp kitų elementų su „N“ ženklu – metaliniai pedalai, atrama pėdai ir durų slenksčiai.
HYUNDAI inžinieriai su ECS pasiekė labai universalų automobilio atsaką į vairuotojo veiksmus, priklausomai nuo situacijos ir pasirinkto vairavimo stiliaus. ECS automatiškai ir nepertraukiamai valdo automobilio pakabą maksimaliam komfortui ir automobilio atsakui.
„Hyundai Motor Europe“ techninio centro (HMETC) inžinieriai optimizavo ECS parametrų nuostatas su specialia patobulinta versija naujajam „Tucson N line“ su 48 V varikliais. Taigi, „N line“ vairuotojai galės važinėti dar smagiau. Naujojo „Tucson N line“ modeliuose HYUNDAI inžinieriai optimizavo ECS sistemą, kad būtų slopinamos vibracijos ir daugiau judrumo. Naujajame „Tucson N line“ ECS logika reaguoja greičiau ir tiksliau į kėbulo judesius ir vairo pasukimus.
Jėgos pavarų gama
Kaip ir standartiniai modeliai, naujasis „Tucson N line“ turi gerą jėgos pavarų pasirinkimą su įvairiais elektrifikacijos lygiais. Visų variklių modeliai, išskyrus modelį su dyzeliniu varikliu, turės „N Line“ įrangos lygį. Visose jėgos pavarose yra keturių cilindrų HYUNDAI „Smartstream“ T-GDI 1,6 l benzininis variklis.
Atnaujintas „Kona“ ir „Kona N Line“
- Atnaujinta grakštaus rafinuoto dizaino „Kona“ pirmą kartą turės sportišką „N Line“ įrangos lygį.
- Naujoje jėgos pavarų gamoje yra 48 voltų pusiau hibridinė technologija, dabar – su dyzeliniu varikliu.
Savo segmente drąsaus ir progresyvaus dizaino nuotykių ieškotoja „Kona“ jau tapo ikona. Su atnaujintu priekio ir galo dizainu „Kona“ atrodo dar grakštesnė ir pažangesnė, neprarasdama tvirtumo.
Naujoji „Kona“ yra 40 mm ilgesnė už ankstesnį modelį. Geresnis ilgio ir pločio balansas suteikia automobiliui grakštumo ir dinamiškumo.
Atnaujinus dizainą, įskaitant pasirenkamą sportišką „N Line“ įrangos lygį, automobilis įgavo naują dinamišką išvaizdą. Patobulintame jėgos pavarų asortimente yra sportiškų ir ekologiškų variantų. Su atnaujintomis susiejimo ir komforto funkcijomis važiuoti bus dar maloniau.
2017 metais pasirodžiusi „Kona“ tapo HYUNDAI sėkmės istorija Europoje ir greitai užsiaugino savo rinkos dalį. Nuo tada senajame žemyne parduota 228 000 šių automobilių. Automobilio dizainą nuolat giria pirkėjai ir apžvalgininkai: 2018 m. „Kona“ laimėjo „iF“ dizaino apdovanojimą, 2018 m. „Raudonojo taško“ apdovanojimą, 2018 m. IDEA dizaino apdovanojimą.
Apjungusi elektrifikuotas jėgos pavaras su stilingu pusiau kompaktiško SUV kėbulu, „Kona“ vaidina svarbų vaidmenį HYUNDAI elektrifikacijos strategijoje. Tai buvo pirmasis HYUNDAI SUV su visa eile elektrinių transmisijų, įskaitant hibridinį ir vien elektra varomus modelius. Dabar HYUNDAI toliau elektrifikuoja „Kona“ modelius, sujungdama 48 voltų pusiau hibridinę technologiją su dyzeliniu varikliu.
Sportiškas ir progresyvus „Kona N Line“ dizainas
Pirmą kartą prekyboje atsiras „Kona N Line“ versija, apjungianti vairavimo džiaugsmą su emocinga išvaizda. „Kona N Line“ modelis išsiskiria savo sportišku priekiu ir galu, kėbulo spalvos ratų arkų apdaila ir briaunotu lyg deimantas ratų raštu.
„Kona N Line“ priekyje dinamiškos buferio linijos harmoningai susijungia su kėbulo spalvos ratų arkų apdaila. Vietoje naujos „Kona“ grubios dugno apsaugos plokštės „N Line“ modelyje yra „N“ stiliaus aerodinamiškas apvadas su žemai nuleistomis peleko formos kampinėmis briaunomis, todėl automobilis atrodo labiau prigludęs prie kelio. Didesnė ir techniškesnė oro įtraukimo anga uždengta unikalaus dizaino specialiai apdirbtomis grotelėmis.
Iš šono, kėbulo spalvos ratų arkų apdailą ir slenksčius papildo specialiai šiam modeliui sukurti 18 colių lengvo lydinio ratai.
Paskutiniai dinamiško ir emocingo „Kona N Line“ paveikslo potėpiai matomi užpakalyje. Galiniame buferyje įkomponuotas didelis aerodinaminis difuzorius, kontrastuojantis kėbulo spalvai, ir vienos pusės duslintuvas su dviguba anga. Užpakaliniuose kampuose buferio linijos stipriai nulenktos ir uždėtos „N“ stiliaus lenktos kampinės briaunos, kad oro srautas geriau atsiskirtų.
Naujojo modelio salonas yra „N Line“ juodos spalvos su medžiaginėmis, odinėmis ir zomšos sėdynėmis. Sportišką išvaizdą ir jausmą sustiprina ryškūs raudoni dygsniai, metaliniai pedalai ir „N“ logotipas ant pavarų svirties bei sėdynių.
„Kona“ hibridinė sistema
Naujoji „Kona“ turi hibridinį variantą, pradėtą gaminti 2019 metais. Ši transmisija turi 1,6 litrų GDI variklį ir elektros variklį, kurie abu kartu išvysto 111 AG jėgą. Prie jų yra 6 laipsnių pavarų dėžė su dviguba sankaba. Automobilis varomas dviem ratais. 32 kW elektros variklis maitinamas iš 1,56 kWh ličio jonų polimerų akumuliatorių baterijos.
Naujasis „Kona Electric“ pasirodė Baltijos rinkose 2021 metų vasario mėnesį. Atnaujintas „Kona“, atnaujintas „Kona Hybrid“ ir visiškai naujas „Kona N Line“ Lietuvos salonuose pasirodys 2021 m. kovo mėn.
* Tikrosios vertės gali skirtis, priklausomai nuo modelio, kuriame įdiegta ši technologija, ir jo specifikacijų.