Lenktynių griausmas su „Hyundai“
Hyundai Motorsport Gm.
2012 m. gruodžio 19 d. įsteigta „Hyundai Motorsport GmbH“ (HMSG) prižiūri pasaulinę „Hyundai“ automobilių sporto veiklą ir pirmiausia rūpinasi savo Pasaulio ralio čempionato programa. Alcenau, Vokietijoje, įsikūrusi įmonė sugrąžino „Hyundai“ į Pasaulio ralio čempionatą – tam ji subūrė įgudusių darbuotojų komandą, nuolat plėtojančią Pasaulio ralio čempionato specifikaciją „i20“.
N – veikti veržliai
„N“ sukurtas taip, kad tiktų važiuoti ir keliais, ir lenktynių trasomis, jame suvienyta didžiulė „Hyundai Motor“ sportinių automobilių bei labai efektyvių kelių automobilių gamybos patirtis.
Hyundai i20 N VS Hyundai i20 N WRC Rally1
„i20 N Rally1“ sukurtas serijinės gamybos „i20 N“ modelio pagrindu. WRC versija liudija apie vis stiprėjantį ryšį tarp automobilių sporto ir „Hyundai“ serijinių automobilių gamybos technologijų – komanda 2022 m. užsibrėžusi iškovoti dar daugiau pergalių ir čempionų titulų.
Hyundai i20 N
Variklio tipas: 1,6 T-GDI
Variklio galia: 204 AG
Sukimo momentas: 304 Nm
Transmisija: 6 laipsnių mechaninė
Pavara: priekinių varomųjų ratų
0–100 km/h: 6,2 sek
Hyundai i20 N WRC Rally1
Variklio tipas: „Hyundai Motorsport“ variklis su turbokompresoriumi ir tiesioginiu įpurškimu
Variklio galia: 380 AG
Sukimo momentas: ~450 Nm
Transmisija: 5 laipsnių mechaninė
Pavara: keturių varomųjų ratų
0–100 km/h: < 4 sek
2022 m. techninis reglamentas
Variklis
2022 m. pirmą kartą WRC automobiliuose bus naudojami hibridiniai varikliai. Pagal naująsias „Rally1“ taisykles automobiliuose bus montuojami 100 kW „Plug-in“ tipo hibridiniai maitinimo blokai, kurie kartu su 1,6 litro vidaus degimo varikliais išvystys daugiau kaip 500 arklio galių. Skirtingai nei kituose automobilių sporto čempionatuose, kuriuose naudojami hibridiniai varikliai, WRC čempionate vairuotojai elektros energiją naudoja per automatinę sistemą, kurią konfigūruoja iš anksto užprogramuoti variklio žemėlapiai.
Saugumas
Naujosiose taisyklėse numatyta daugiau saugos priemonių, kad būtų užtikrinta kuo didesnė lenktynininkų ekipažo apsauga. Pagal jas turi būti sustiprinta priekinė ir galinė kėbulo dalys, erdvinio rėmo konstrukcija turi būti papildyta pagrindiniu nuo apvirtimo apsaugančiu lanku ir pertvarkyta stogo dalis, kuri turi sugerti iki 115 % daugiau energijos, nei numatyta ankstesnėse taisyklėse.
Nustatyta, kad mažiausias „Rally1“ automobilio svoris bus 1350 kg – 160 kg didesnis nei buvo numatyta 2021 m. taisyklėse. Toks padidėjimas susijęs su papildomu automobiliuose naudojamų naujų elektros elementų svoriu.
Hibridinis galios agregatas
Įprastą hibridinį galios agregatą sudaro 12 000 aps./min. variklio generatoriaus blokas (MGU), inverterio valdymo blokas ir 3,9 kWH akumuliatorius, veikiantis iki 750 V įtampa. Siekiant kuo spartesnio įsibėgėjimo, šis galios agregatas per sraigtinį veleną sujungtas su visais keturiais ratais, o greitėjimo fazėje pasiekiamas 180 Nm sukimo momentas. Hibridinis agregatas įmontuotas į balistinio atsparumo anglies pluošto korpusą, kuris gali atlaikyti iki 70 G smūgius.
Aerodinamika
WRC automobiliai turi keletą aerodinaminių įtaisų, įskaitant sparnus automobilio priekyje ir gale, skirtus padidinti automobilio prispaudžiamąją jėgą. Ankstesnėmis taisyklėmis numatytas agresyvus aerodinamikos pobūdis iš esmės išliks ir 2022 m.
Pasaulio ralio čempionato įgulos
Ar kada pagalvojote, kodėl Pasaulio ralio čempionato įgulos nariai taip stipriai vieni kitus palaiko? Pasikalbėjome su kiekvienu vairuotojų dvejetu, norėdami daugiau sužinoti apie juos kaip asmenis ir apie tai, kaip jie tampa tokiomis stipriomis komandomis. Čia sužinosite apie jų karjerą, pomėgius ir reikšmingus įvykius.
Ottas Tanaka ir Martinas Jarveoja
Thierry Neuville’is ir Martijnas Wydaeghe’as
Dani Sordo ir Cándido Carrera
Oliveris Solbergas ir Eliotas
Sužinokite daugiau apie Pasaulio ralio čempionato sąvokas
Išsamus tikrinimas
Visi Pasaulio ralio čempionato automobiliai privalo laikytis griežtų FIA techninių gairių. Kad automobiliai galėtų varžytis Pasaulio ralio čempionate, juos privaloma patvirtinti pagal šiuos reglamentus. FIA technikos specialistų komanda prieš kiekvieną renginį, per renginį ir po kiekvieno renginio išsamiai tikrina varžybose dalyvaujančius automobilius. Tokio išsamaus patikrinimo procesu siekiama užtikrinti, kad visi automobiliai atitiktų šiuos reglamentus ir patvirtintas specifikacijas. Toms komandoms, kurių automobiliai neatitinka taisyklių, gali būti skiriamos didelės baudos ar net diskvalifikuojama.
WRC/ WRC2
WRC papildantis WRC2 ralis vyksta tais pačiais etapais, kaip ir pagrindinės kategorijos lenktynės, ir jame gali dalyvauti visi „Rally2“ automobiliai. Čia ekipažai varžosi taip pat, kaip ir WRC ralyje – jie taip pat renka čempionato taškus ir kovoja dėl WRC2 nugalėtojo titulo. Tačiau per sezoną vairuotojai ir šturmanai gali nominuoti tik septynias įskaitines rungtis, iš kurių įskaitomi šeši geriausi rezultatai. Gamintojai gali siųsti į lenktynes juos atstovaujančias komandas arba klientų komandos gali įsigyti automobilius ir dalyvauti atskirai.
Parc Fermé
Kas kartą, pasibaigus varžybų dienai, automobiliai pastatomi vadinamajame Parc Fermé, prancūzų kalba šis žodis reiškia „uždaras parkas“. Kad automobiliai būtų tikrai saugūs, šį plotą griežtai kontroliuoja čempionato atstovai ir renginio organizatoriai. Kol automobiliai laikomi Parc Fermé sąlygomis, juose negalima nieko daryti, negalima jų remontuoti, nebent yra aiškiai leista tai daryti. Į šį plotą leidžiama įeiti tik įgaliotiems pareigūnams ir prižiūrėtojams.
Techninė priežiūra
Techninė priežiūra atliekama, kai mechanikams leidžiama automobilius tvarkyti. Gali būti atliekamos įvairios užduotys: automobilio parengimas, anksčiau patirtų pažeidimų taisymas ar tiesiog automobilio paruošimas kitiems etapams. Paprastai techninei priežiūrai kiekvieną dieną skiriamas konkretus laiko tarpas, tačiau kai kada, ilgesniu laikotarpiu, jis gali būti skiriamas lanksčiai. Tvarkyti automobilį leidžiama tik tam tikram skaičiui žmonių – tie, kurie turi šį leidimą, ant rankovės ryši specialų raištį.
Greičio ruožo stenogramos
Nepaisant visų pažangių technologijų, vairuotojai ir šturmanai, rengdami greičio ruožo stenogramas, iki šiol pasikliauja įprastu rašikliu ir popieriumi. Šios instrukcijos, kurias šturmanas skaito konkrečiu etapu, yra tarsi antrosios vairuotojo akys. Jose tiksliai nurodomi visi priešakyje esančio kelio elementai, kaip antai būsimo posūkio staigumas, šuolis arba krytis kelyje. Vadovaudamasis šiomis greičio ruožo stenogramomis vairuotojas tiksliai žino, kas priešakyje.
Bandomasis greičio ruožas
Kiekvienas Pasaulio ralio čempionato vairuotojas nuolat stengiasi kuo optimaliau naudoti automobilį. Kiekviename ralyje dalyvaujantys automobiliai ir jų varikliai gali labai skirtis, net menkiausias pakoregavimas gali labai stipriai paveikti svarbiausias dalis, kaip antai valdymą ir didžiausią greitį. Todėl reikalingas bandomasis greičio ruožas. Tai preliminarus etapas; prieš prasidedant kiekvienam raliui tokiu ruožu važiuojama kelis kartus, kad komanda ir vairuotojas galėtų geriau paruošti savo automobilį.
Ralio automobilis
Naujausios kartos WRC automobiliai gali būti pagaminti remiantis keliams skirtų automobilių modeliais, tačiau po jų kėbulu slypi kruopščiai suderintas mechanizmas, atlaikantis sunkiausias sąlygas. Šie automobiliai ne tik daug mažiau sveria, bet ir turi papildomų komponentų, reikalingų tam, kad jie būtų kuo saugesni ir kuo geriau eksploatuojami. Visapusiai saugos diržai, geriau amortizuojanti minkšta medžiaga apie sėdynes ir ties durimis bei labai stiprūs saugos lankai įgulai apsaugoti. Dabartiniuose automobiliuose dabar taip pat yra hibridinis maitinimo blokas, kurį įjungus varikliui suteikiama papildomos galios.
Šturmanas
Nors vairuotojas yra tas, kuriam tenka grumtis su pavojingomis ruožo kliūtimis, ralio automobiliui lekiant 200 km/h greičiu, lygiai taip pat svarbus vaidmuo tenka ir šturmanui. Jis turi parengti ir perskaityti greičio ruožo stenogramas, padėti, jei reikalingas koks nors remontas, ir visada pasirūpinti, kad automobilis laiku atvyktų į svarbiausius patikros punktus. Automobilio radijo ryšys – priemonė, kuria užtikrinama, kad vairuotojas ir šturmanas visada turėtų ryšį.
Įgula
Kiekvieną įgulą sudaro vairuotojas ir šturmanas, jie turi užtikrinti, kad ralyje automobilis būtų kuo geriau eksploatuojamas. Dažniausiai vairuotojas ir šturmanas būna daug metų išdirbę kartu, tad tarp jų būna susiklostę darnūs santykiai, kurie juos sieja ir darbo, ir ne darbo metu. Nepaprastai svarbu, kad įgulos nariai visada veiksmingai komunikuotų ir bendradarbiautų – jie turi veikti išvien, siekdami nuvažiuoti ruožą kiek galima greičiau.
Serviso zona
Serviso zonos – tai specialiai numatytos vietos, kuriose komandos įsikuria per kiekvieną Pasaulio ralio čempionato renginį. Paprastai kiekvienas ralio čempionatas turi po vieną serviso zoną, įrengtą strategiškai patogioje ir prieinamoje miesto vietoje. Šioje laikinoje bazėje komandos nustatytu laiku gali remontuoti savo automobilius, bendrauti su žiniasklaida ir priimti svečius. Į dienos pabaigoje rengiamas spaudos konferencijas susirenka minios žmonių, norėdamos pamatyti savo didvyrius lenktynininkus ar tiesiog pasigėrėti zonoje esančiais automobiliais.