Atsisveikinimas su legendiniu pirmtaku: Hyundai skelbia nutraukianti pirmos IONIQ kartos gamybą
2022 metų birželį „Hyundai“ bendrovė nutraukia savo pirmojo IONIQ modelio gamybą Ulsane. Tikrą sėkmės istoriją sukūręs IONIQ nustatė automobilių pramonės standartus. IONIQ palikimas – apdovanojimus pelnę aukščiausios klasės saugumas, vertė ir dizainas.
Pasibaigusi era. 2022 metų birželį „Hyundai“ bendrovės gamykloje Ulsane, Pietų Korėja, bus nutraukta originalaus IONIQ modelio gamyba. Nuo konvejerio nuvažiavęs paskutinis IONIQ automobilis paženklins svarbaus „Hyundai“ istorijoje laikotarpio pabaigą. 2016 metais rinkoje pasirodęs modelis buvo pirmasis pasaulyje automobilis su su trimis galimomis jėgos pavaromis: hibridine, įkraunama hibridine ir elektrine su baterija.
Atsiliepdama į kintančius vartotojų poreikius automobilių sektoriuje, „Hyundai“ priėmė ilgai planuotą sprendimą nutraukti IONIQ gamybą visame pasaulyje. Vis dėlto, IONIQ išliks tikru novatoriumi, kuris sukrėtė automobilių pramonę ir pradėjo IONIQ EV modelių sėkmės istoriją.
IONIQ praskynė kelią „Hyundai“ elektromobiliams. Šis modelis, kurių nuo 2016 m. pabaigos iki 2021 m. Europos rinkoje parduota 135 692, visiškai pateisino bendrovės verslo lūkesčius. Pirmosios IONIQ serijos modelių pardavimas tęsis bent iki 2022 m. gegužės, priklausomai nuo turimo šių automobilių skaičiaus atstovybėse.
Novatoriškas IONIQ paveldas
2012 m. Ženevos automobilių parodoje pristatytas koncepcinis „i-oniq“ modelis tapo IONIQ pirmtaku ir per dešimtmetį sukūrė novatoriško IONIQ paveldą. Aptakus ir skulptūriškas „i-oniq“ dizainas buvo perkeltas ir į serijinį IONIQ modelį.
2016 metais rinkoje pasirodęs IONIQ buvo giriamas ne tik už išskirtinį dizainą, bet ir už aerodinamiką, kurią „Hyundai“ kūrė ir tobulino savo elektromobiliuose. Lygių linijų ir aptakių formų IONIQ pasiekė tuo metu šioje klasėje geriausią pasipriešinimo koeficientą 0,24 ir degalų naudojimo efektyvumą.
IONIQ ne tik prabilo gamtos įkvėpto aptakaus „Hyundai Fluidic Sculpture“ dizaino kalba, bet ir įkūnijo technines naujoves. Tai buvo pirmasis automobilis pasaulyje, turintis tris galimas jėgos pavaras: hibridinę, įkraunamą hibridinę ir elektrinę su baterija. Ypatingai efektyvus IONIQ leido „Hyundai“ bendrovei tobulinti savo elektromobilius ir padėjo pagrindus IONIQ EV serijos bei kitų „Hyundai“ elektromobilių kūrimui.
Be to, IONIQ pelnė pripažinimą ne tik dėl efektyvumo ir dizaino, bet ir dėl vairavimo patirties. Šio modelio visaapimantis saugos paketas užtikrino geriausią klasėje saugumą visų trijų pavarų elektromobiliuose ir pelnė „Euro NCAP“ 5 žvaigždučių įvertinimus per visą modelio eksploatavimo laikotarpį.
Autonominio vairavimo lyderis
Po sėkmingo bandomojo važiavimo Las Vegaso gatvėse „Hyundai“ eksponavo savo žmogaus nevaldomą autonominį IONIQ modelį 2017 m. Ženevos tarptautinėje automobilių parodoje.
Lazerinė LiDAR technologija įrengta už priekinio buferio, tad autonominis IONIQ modelis išlaikė elegantišką dizainą. Integruotos serijinio modelio automatizuoto vairavimo funkcijos, įskaitant išmaniosios greičio palaikymo sistemos priekinį radiolokatorių ir laikymosi eismo juostoje sistemos kameras, leido sukurti pažangias bet nesudėtingas autonominio važiavimo sistemas.
Pažangios autonominio IONIQ technologijos užtikrino, kad jis saugiai važiuotų esant sudėtingoms situacijoms, įskaitant didelį pėsčiųjų srautą, šviesoforus ir ženklus, kelio remonto darbus ir laikinas užtvaras.
Apdovanojimus pelniusio IONIQ genealogija
Geriausius saugos, vertės ir efektyvumo rodiklius turintis ir juos vertinančių organizacijų ir įstaigų dėmesį patraukęs IONIQ nustatė savo segmento standartus.
2016 metais rinkoje pasirodęs IONIQ buvo giriamas už dizainą, pelnė prestižinius „Raudonojo taško“ apdovanojimus ir du „Gero dizaino“ apdovanojimus iš eilės. Laikotarpyje nuo 2017 iki 2019 metų gauti apdovanojimai, tokie kaip aukšti didžiausio Vokietijos automobilių klubo ADAC įvertinimai už ekologiškumą 2017 m. ir 2019 m., „Green NCAP“ įvertinimas ir geriausio pasaulyje automobilio moterims apdovanojimas, patvirtino šio elektra varomo pirmeivio privalumus.
Išeinantis iš rinkos IONIQ palieka ryškų apdovanojimų šleifą: metų automobilis Norvegijoje, Švedijoje ir Prancūzijoje, o taip pat aukščiausi geriausio pasaulyje automobilio moterims apdovanojimai 2017 ir 2018 metais. Ryškūs IONIQ pasiekimai įtvirtino „Hyundai“ sėkmės ir naujovių diegimo elektromobiliuose tradiciją.
Svarbi partnerystė Nyderlanduose
Ypatingas IONIQ savybes ir inovacijas pastebėjo ne tik vertintojai. Atskleidžiant geriausias IONIQ charakteristikas daug prisidėjo pagrindiniai partneriai Nyderlanduose ir Jungtinėje Karalystėje.
Teikiant dalijimosi laisvai prieinamais automobiliais mieste paslaugą Amsterdame, IONIQ nuvažiavo ilgiausią atstumą. Naudojant 100 IONIQ elektromobilių su baterija, 2 200 viešųjų įkrovimo stotelių ir įkrovimo iš kito automobilio (V2V) paslaugą Nyderlandų sostinėje buvo mažinama oro tarša CO2 dujomis. Ši iniciatyva tęsėsi iki 2018 metų.
„Hyundai“ partnerystę su Van Gogo muziejumi Amsterdame pažymėjo du IONIQ modeliai su Vinsento Van Gogo paveikslų motyvais ant kėbulo. Prie IONIQ modelio su garsiosiomis olandų meistro saulėgrąžomis 2016 metais prisijungė modelis su migdolų žiedais.
Vertas tęsinio
Ilgus metus pelnęs pagyrimus ir užmezgęs reikšmingas partnerystes, IONIQ skynė kelią elektrifikuotam mobilumui. Šio modelio inovacijos ir tobulinimas atvėrė kelią naujos kartos „Hyundai“ elektromobiliams su baterijomis (BEV), kurie tęsia IONIQ aukščiausio lygio saugumo, vertės, efektyvumo ir dizaino istoriją. Nors tiesioginio IONIQ įpėdinio nebus, jo dvasia gyvuos „Hyundai“ IONIQ elektromobilių (EV) prekių ženkle.